Miso (μίσο ή μίζο): Πρόκειται για ένα προϊόν ζύμωσης από σόγια 12 έως 24 μηνών με ένζυμα παρόμοια με αυτά του γιαουρτιού. Φαίνεται να έχει εξαιρετικές αποτοξινωτικές ιδιότητες και χρησιμοποιείται κατά κόρον στην Ιαπωνία. Καθώς είναι προϊόν σόγιας, έχει υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη, πληθώρα μετάλλων αλλά και πολύ αλάτι, γι αυτό μην το παρακάνετε.

Υλικά:

2 πράσα σε ροδέλες, 1 φλιτζάνι  σέλινο σε κομματάκια, 3 καρότα σε ροδέλες, 1 πατάτα σε κυβάκια, 2 φλιτζάνια φασόλια άσπρα μικρά, 2 σκελίδες σκόρδο χωρίς το φύτρο, 2 κουταλιές ελαιόλαδο έξτρα παρθένο ψυχρής έκθλιψης, 1 κουταλιά miso hacho.

Ετοιμασία:

Την προηγούμενη νύχτα μούλιασε τα φασόλια σε μπόλικο νερό, το οποίο θα πετάξεις την επόμενη. Βράσε τα χωρίς αλάτι για 25 λεπτά. Στο μεταξύ, ετοίμασε τα λαχανικά και πρόσθεσέ τα στην κατσαρόλα. Ανακάτευε συχνά για 30 λεπτά ακόμα σε μέτρια φωτιά.

Μετέφερε τη σούπα σε ένα όμορφο πιάτο και πρόσθεσε 1 κουταλάκι miso ανά μερίδα και ελαιόλαδο. Ανακάτεψε καλά χωρίς να προσθέσεις άλλο αλάτι.