Η VEGAN Διατροφή και η εφαρμογή της από το Α εως το Ω

βιγκαν3  εξειδικευμένα διαδικτυακά μαθήματα για τη vegan διατροφή που απευθύνονται σε επαγγελματίες υγείας που θέλουν να μάθουν περισσότερα για την εφαρμογή αυτού του τρόπου ζωής, αλλά και σε όλους όσους θέλουν να αποκτήσουν έγκυρες γνώσεις.

Πρόγραμμα:

Μάθημα 1ο: Η vegan διατροφή & το οικολογικό αποτύπωμα, οργάνωση γευμάτων, εισαγωγή σε ένα ισορροπημένο μενού.

Μάθημα 2ο: Τα 5 τρόφιμα κλειδιά, ανάλυση φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί, όσπρια, δημητριακά. Συνταγές, πρακτικές συμβουλές, οργάνωση κουζίνας.

Μάθημα 3ο: Κρίσιμα θρεπτικά συστατικά. Κάλυψη αναγκών σε σίδηρο, ασβέστιο, Ω3 λιπαρά οξέα, βιταμίνη D, ψευδάργυρο και βιταμίνη Β12.

 

.

 

  • Διαδικτυακή παρακολούθηση μέσω της πλατφόρμας Udemy
  • Δυνατότητα On demand μελλοντικής παρακολούθησης

 

Για να εγγραφείτε στο σεμινάριο κάντε κλικ ΕΔΩ

 

Μάθετε περισσότερα…

Μάθημα 1ο: Η vegan διατροφή & το οικολογικό αποτύπωμα, οργάνωση γευμάτων, εισαγωγή σε ένα ισορροπημένο μενού

  • Ποιές τροφές και συνήθειες οδηγούν στα πιο συνήθη χρόνια μή μεταδιδόμενα νοσήματα όπως ο σακχαρώδης διαβήτης, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, η υπέρταση, ο καρκίνος
  • Πως πετυχαίνουμε την ιδανική διατροφή με βάση τα μέχρι τώρα επιστημονικά δεδομένα
  • Ορισμός της vegan διατροφής. Ποια τρόφιμα/ υλικά αποκλείονται και ποια εισάγονται
  • Τί συστήνουν οι διεθνής φορείς για τις φυτικές διατροφές. Ποιοι φορείς την υποστηρίζουν;
  • Κίνητρα για τη vegan διατροφή. Ηθικά, περιβαλλοντικά, υγείας
  • Μελέτες σχετικά με τη vegan διατροφή και διάφορες ασθένειες
  • Κίνδυνοι που κρύβει η κατανάλωση κρέατος, γαλακτοκομικών, αυγών, ψαριών
  • Η vegan διατροφική πυραμίδα σε σύγκριση με τη μεσογειακή διατροφή και φυτικά διατροφικά μοντέλα/ πρότυπα
  • Σχεδιασμός φυτικού γεύματος και παραδείγματα τυπικής χορτοφαγικής ημέρας
  • Οικολογική προσέγγιση του vegan τρόπου ζωής. Κόστος της διατροφής σε CO2, ρύπους, νερό, χερσαία επιφάνεια
  • Οικολογικό αποτύπωμα, ανθρακικό αποτύπωμα. Τι είναι και πως σχετίζονται με τη vegan διατροφή
  • Κοινά απορρίμματα, τρόποι μείωσης των απορριμμάτων και ενθάρρυνση για έναν τρόπο ζωής με λιγότερο περιβαλλοντικό κόστος

Μάθημα 2ο: Τα 5 τρόφιμα κλειδιά, ανάλυση φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί, όσπρια, δημητριακά. Συνταγές, πρακτικές συμβουλές, οργάνωση κουζίνας

  • Από ποιες ομάδες τροφίμων απαρτίζεται η φυτική διατροφή
  • Λίγα λόγια για τα μακροθρεπτικά συστατικά, τις πρωτεΐνες, τα λίπη και τους υδατάνθρακες
  • Πως τα θρεπτικά συστατικά απορροφώνται από τον οργανισμό μας, ποια η φυσιολογική διαδικασία πέψης
  • Φρούτα: ποια είναι η συνιστώμενη μερίδα, τι λένε οι έρευνες για την κατανάλωση φρούτων, πότε και σε τι μορφή είναι άριστο να τα καταναλώνουμε. Εποχικότητα φρούτων, λίστα αποξηραμένων φρούτων. Τι πρέπει να προσέχω στα αποξηραμένα φρούτα
  • Λίγα λόγια για τον γλυκαιμικό δείκτη των τροφών
  • Λαχανικά: ποια είναι η συνιστώμενη μερίδα, πως θα ωφεληθούμε το μέγιστο από τα θρεπτικά συστατικά τους, τις αντικαρκινικές τους ιδιότητες και ποιος είναι ο ιδανικός τρόπος μαγειρέματος. Εποχικότητα λαχανικών. Βιολογικά λαχανικά, είναι απαραίτητα; Σταυρανθή λαχανικά, ερευνητικά δεδομένα
  • Σχεδιασμός σαλάτας για τη μέγιστη κάλυψη των αναγκών σε καθημερινή βάση. Πρακτική κάρτα λαχανικών
  • Λίγα λόγια για τα μανιτάρια, σε ποια κατηγορία ανήκουν
  • Ξηροί καρποί και σπόροι: ερευνητικά δεδομένα, συνιστώμενη μερίδα, είδη ξηρών καρπών και σπόρων και ανάλυση σε θρεπτικά συστατικά
  • Δημητριακά: ερευνητικά δεδομένα σχετικά με τα ακατέργαστα δημητριακά, συνιστώμενη μερίδα, δημητριακά και σιτηρά με και χωρίς γλουτένη. Εύχρηστη κάρτα με όλα τα σιτηρά.
  • Λίγα λόγια για τη γλουτένη
  • Προζύμι, οφέλη, χρήσεις
  • Όσπρια: ερευνητικά δεδομένα, συνιστώμενη μερίδα, είδη. Εύχρηστη κάρτα με όλα τα όσπρια
  • Προϊόντα σόγιας, ερευνητικά δεδομένα, είδη, χρήση, ασφάλεια

Μάθημα 3ο: Κρίσιμα θρεπτικά συστατικά. Κάλυψη αναγκών σε σίδηρο, ασβέστιο, Ω3 λιπαρά οξέα, βιταμίνη D, ψευδάργυρο και βιταμίνη Β12

  • Είναι ασφαλής η φυτική διατροφή; Μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες ενός βρέφους, μιας εγκύου, μιας θηλάζουσας, στην παιδική και την εφηβική ηλικία, στην τρίτη ηλικία; Τι Επισημαίνουν οι διεθνής φορείς
  • Ποιές είναι οι πιθανές ελλείψεις και τα κρίσιμα θρεπτικά συστατικά σε όλες τις ηλικιακές ομάδες
  • Πώς θα σχεδιάσω ένα πλήρες γεύμα
  • Εργαλεία σχεδιασμού διαιτολογίου, πυραμίδα τροφίμων για τη vegan διατροφή, vegan πιάτο
  • Πώς καλύπτω τις ανάγκες σε πρωτεΐνη, τι είναι τα αμινοξέα, τι σημαίνει απαραίτητα αμινοξέα. Ποιες φυτικές τροφές είναι πλήρης σε απαραίτητα αμινοξέα, ποια η σπουδαιότητά τους
  • Σίδηρος: μη αιμικός σίδηρος και απορρόφηση, πως καλύπτω τις ανάγκες μου, πως θα αυξήσω την απορρόφηση σιδήρου
  • Φυτικό οξύ: αντιθρεπτικό ή θρεπτικό; Χρειάζεται να εφαρμόζω πρακτικές για να μην δεσμεύεται ο σίδηρος που παίρνω από τις τροφές;
  • Ποιά είναι τα απαραίτητα λιπαρά και πως καλύπτω τις ανάγκες μου σε ω3 λιπαρά και DHA
  • Ασβέστιο: πως ενισχύεται η απορρόφηση από τα οστά και ποιοι παράγοντες εμποδίζουν τον μεταβολισμό του. Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο. Συνιστώμενη ημερήσια δόση
  • Βιταμίνη D: πως καλύπτω τις ανάγκες μου στη φυτική διατροφή. Πότε χρειάζεται να παίρνω συμπλήρωμα. Φυσιολογικές τιμές στις εξετάσεις αίματος. Συνιστώμενη ημερήσια έκθεση στον ήλιο
  • Βιταμίνη Β12: ποια είναι τα συμπτώματα έλλειψης, ποιοι κίνδυνοι υπάρχουν από τη χρόνια έλλειψη, πως καλύπτω τις καθημερινές ανάγκες
  • Πώς διατηρώ ένα υγιές έντερο από την αρχή της ζωής και σε τι ωφελεί
  • Ποιες είναι οι φυτικές πηγές ψευδαργύρου και πως ενισχύεται η απορρόφησή του
  • Φύτρα, τρόπος χρήσης, ασφάλεια
  • Φύκια: είναι απαραίτητα; Τι θρεπτικά συστατικά προσφέρουν, πως καταναλώνονται