Η σόγια δεν αποτελεί μέρος της κουλτούρας μας σαν μεσογειακός λαός. Όμως, οι συζητήσεις γύρω από την κατανάλωσή της δεν αφήνουν αδιάφορη τη Δύση.

Από διατροφικής άποψης, κατέκτησε πολλές πρωτιές με πιο σημαντική αυτή της πρωτεϊνικής της επάρκειας. Αποτελεί ένα πλήρες τρόφιμο σε αμινοξέα με διατροφική αξία πρωτεΐνης αντίστοιχη των γαλακτοκομικών προϊόντων και του αυγού. Η σόγια που χρησιμοποιείται σήμερα σαν ζωοτροφή θα μπορούσε να θρέψει όλο τον πλανήτη!

Δεν είναι δε λίγες οι έρευνες και για άλλες ιδιότητες του οσπρίου αυτού, ομοίως με τα περισσότερα φασολοειδή. Μείωση της χοληστερίνης, πρόληψη ορμονοσυσχετιζόμενων καρκίνων, καρκίνου παχέος εντέρου, έλεγχος βάρους είναι μερικοί από τους ισχυρισμούς που κάνουν τη σόγια ένα ευυπόληπτο τρόφιμο.

Παρόλ’ αυτά, όπως για όλες τις τροφές, η υπερβολή ενέχει κινδύνους, όπως και η εκτενής βιομηχανοποίησή της. Αγοράστε με συνείδηση λοιπόν σόγια, μη γενετικά τροποποιημένη (αν και η επιστήμη ακόμα δεν έχει δώσει απάντηση σχετικά με τα μεταλλαγμένα τρόφιμα, ας είμαστε επιφυλακτικοί), και γενικά αποφύγετε τα παράγωγα σόγιας όπως κιμάς ή κεμπάπ σόγιας, ειδικά αν υπάρχει διαταραχή του θυρεοειδούς. Τα προϊόντα με απομονωμένες πρωτεΐνες πολλές φορές έχουν ανεπιθύμητες δράσεις και οι επιστημονική κοινότητα εφιστά την προσοχή!